09Cze/17

Biało-czerwoni to My

W maju 2017 trwała w naszej szkole akcja ”BIAŁO-CZERWONI TO MY”, na konkurs plastyczny wpłynęło wiele pięknych biało -czerwonych plakatów, przyozdobiły one hole na parterze i II piętrze. Uczniowie SP i Gimnazjum przedstawili Polaków i Polskę w postaci np. serca, rzeki, orła, rodziny, mapy, króla/ sportowca, biskupa itp. – pomysłów na BIAŁO CZERWONYCH było bardzo wiele. BRAWO DLA MŁODYCH POLAKÓW z ZS 30 !!! Podczas podsumowania akcji, na apelu panie: V. Jóźwiak, A. Lewandowska i R. Makowska wręczyły dyplomy, słodycze oraz nagrody dla klas SP -0żb, 1żb,3ża i dla Gimnazjum-1ub, 3ub oraz Magdzie Rakowskiej i Zuzannie Biedzian z kl. 2aG. Natomiast wyróżnienie dyrektora ZS 30- dyplomy i upominki wręczyła pani dyrektor Ilona Zygadło a odebrali je Oliwia Gieracha i Wojtek Podkowiński z kl. 3udG.  Wszystkim zwycięzcom gratulujemy!!! Zobacz fotorelację tutaj.

Biało-czerwoni to My

Biało-czerwoni to My

Biało-czerwoni to My

Biało-czerwoni to My

linia-pozioma

06Cze/17

Wycieczka do Jarosławca

W ostatnie dni maja bardzo liczna grupa uczniów wraz z nauczycielami wybrała się na trzydniową wycieczkę nad morze do Jarosławca. Zakwaterowani byli w ośrodku Rafa, który jest usytuowany bardzo blisko plaży 🙂 Dodatkową atrakcją był basen na terenie ośrodka i duży plac zabaw. W programie znalazło się też zwiedzanie Zoo, Krainy Bajek i Fokarium. To wszystko w Dolinie Charlotty. Wszystkim uczestnikom bardzo, bardzo się podobało. Dziękujemy organizatorom 🙂 Tutaj zobaczysz wszystkie zdjęcia.

 18882082_1543302222381470_7797578795135272080_nreceived_10209153830065382 18813628_1543319192379773_3897413634552697093_n

linia-pozioma

03Cze/17

Bydgoskie Dni Energii

Nasi uczniowie w czerwcu 2017r. wzięli udział w II Bydgoskich Dniach Energii pod opieką pani Beaty Haber. Tegoroczne II Bydgoskie Dni Energii odbyły się pod hasłem „Przesiądź się na czystą energię”. Na Starym Rynku w Bydgoszczy przygotowano wiele atrakcji. m.in. prezentacje pojazdów elektrycznych m.in. Tesla, Nissan, BMW, Toyota, Mitsubishi, autobus edukacyjno-demonstracyjny KAPE, punkty ładowania pojazdów elektrycznych i stanowiska firm związanych z odnawialnymi źródłami energii.

linia-pozioma

26Maj/17

Zawody pływackie

24 maja odbyły się zawody pływackie na basenie Perła. Zdobyliśmy trzy brązowe medale, jeden zdobyła Weronika Węglarz, dwa zdobył Bartosz Popiołek. Opiekun – Joanna Cieślik. Gratulujemy!

linia-pozioma

24Maj/17

Słodkie zajęcia

W okolicy naszej szkoły znajduje się Manufaktura Słodyczy, gdzie mogliśmy uczestniczyć w pokazie ręcznego tworzenia lizaków przy użyciu naturalnych barwników i aromatów. Była prawdziwa poezja smaku i zapachu! Łasuchom i miłośnikom naturalnych łakoci polecamy warsztaty: ul. Brzozowa 28a/5!

linia-pozioma

22Maj/17

Dzień Strażaka

Międzynarodowe święto strażaków obchodzone jest 4 maja, w dniu wspomnienia Świętego Floriana. W Zespole Szkół nr 30 uroczystości związane z tym świętem zostały zorganizowane 19 maja. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 1 w Bydgoszczy, nasi uczniowie poznali specyfikę pracy strażaka. Mogli zasiąść za kierownica wozu, zobaczyć prace narzędzi pneumatycznych i obejrzeć upozorowaną akcję gaszenia pożaru. To było bardzo ciekawe spotkanie. Zobaczcie sami.

Więcej zdjęć można obejrzeć klikając tutaj

linia-pozioma

16Maj/17

Innowacja pedagogiczna

W NASZEJ SZKOLE JEST JAK W BAJCE – INNOWACJA PEDAGOGICZNA – W krainie bajki i baśni – rozwijanie kompetencji czytelniczych z elementami biblioterapii (autorki: Joanna Przybyłowska, Patrycja Zastempowska).

Każde spotkanie z książką to podróż w świat marzeń i pozytywnych doznań.
Doświadczenia ostatnich lat pracy w placówce pokazują, że dzieciom coraz częściej towarzyszą sytuacje trudne, lęki i problemy emocjonalne. Niestety współcześnie dzieci funkcjonują w środowisku ubogim językowo. Kontakt z żywym słowem zastąpiły telewizja i komputer, których narzędziem jest obraz, a efektem problemy językowe i ubogie słownictwo.
Czytanie dziecku to skuteczna metoda wychowania wrażliwego emocjonalnie czytelnika, umiejącego poradzić sobie w sytuacjach trudnych życiowo. Poprzez bajkę dziecko utożsamia się z bohaterem, kreując samego siebie, przeżywa wiele emocji, przygód, oswaja się z sytuacjami, które się zdarzyły. Dzięki bajce czytelnik otrzymuje wsparcie, poczucie siły i bezpieczeństwa. Czuje się kochany i akceptowany. Bajki pełnią również funkcje terapeutyczną, oswajają dziecko z bodźcami lękotwórczymi. Bajkowy bohater uczy się różnych sposobów przezwyciężania i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. To także doskonała metoda relaksacyjna, która wspomaga proces wyciszenia i uspokojenia, redukuje napięcie i odbudowuje pozytywny obraz siebie i otaczającego świata.

linia-pozioma